Félévi hajrá, vizsgák, dolgozatok, felelések? – “csanalazd” el a problémát! Védekezz csalánteával!

11:42 de. iskolai kudarcok és stressz

Félév közeledtével vannak azok a helyzetek amikor a ” Szedd már össze magad fiam, tanulj jobban!”  felszólítás nem segít. ..Amikor a gyerek feje már zsong a megtanult ismeretektől, de a jegyekben még semmi javulás nem látszik. Sőt! Mintha még esne is lefelé a tanulmányi átlag…  Persze, mert nem mindig azzal van  a baj hogy az elsajátított ismeret mennyisége kevés, hanem azzal, hogy nem vagyunk képesek a figyelmet összpontosítani, a megtanultakra pontosan emlékezni, helyesen és hiánytalanul felidézni.

És ha már “idézés”….. természetgyógyászat irányába húzó, ezoterikus hajlamom már elég korán megmutatkozott, és amikor majdnem 16 évesen , a helyi fodrászüzletből kiindulva , a fókuszomba  ( no meg a falu toplistájára) került a csalántea, hogy az milyen jó, akkor már én is felkaptam a frissen bodorított tincsekkel ékesített fejemet.

csalántea

1991-et írtunk,  és ebben az időben még nem hemzsegtek a polcokon az ezoterikus, holisztikus vagy természetgyógyászati jellegű könyvek.  Ugyanakkor én már zsenge nőszemélyként is igen alapos és körültekintő voltam, nem kezdhettem el a csalántea ivást mindenféle ‘tudományos” igazolások nélkül, ráadásul már az óvodában is a könyv volt a jelem, így nem nyugodtam addig amíg elő nem  varázsoltam nagyanyám sifon szekrényéből a Maria Treben féle könyvet.

Maria Treben: Egészség Isten patikájából könyvében szerencsére bőven találtam leírást a csalán jótékony hatásairól, de az igazi meglepetés akkor ért, amikor a könyv végére lapoztam,  ahol az egyes problémákra javasolt gyógyteákat taglalta a szerző…

Másodéves gimnazistaként naná, hogy megakadt a szemem az “Iskolai kudarcok” címszó alatt.  Főleg hogy az általános iskolai évek alatt soha semmi problémám nem volt ezen a téren, végig kitűnő voltam, és szerencsére a főiskolai évek alatt is sikerült hozni a kezdetben megszokott formámat, és nem is volt kérdés a vörösdiploma, na de a gimnáziumi évek…..  azokat nem szerettem, nehézségként éltem meg, annak ellenére is, hogy én választottam, én akartam oda menni.  Így még inkább haragudtam magamra ezért a választásomért…

Nem találtam az összhangot a követelményszinttel,  a naponta történő több órás felkészülések nem hozták a várható eredményt, és a stresszel terhelt,  szorongó, zárkózott természetemből adódóan bármennyire is vágytam rá, nem tudtam az osztályközösségbe beilleszkedni. Mindig kívülállónak éreztem magam…. Nem azért nem közeledtem feléjük, mert nem voltam kíváncsi rájuk, hanem mert akkora gátlás és blokk volt rajtam, hogy azt sem tudtam hogyan kell azt…..közeledni, barátságokat, kapcsolatokat kialakítani…  Kár, hogy nem tanítottak a gimnáziumi évek alatt kommunikációt és lélektant…. Ezidőtájt nem éreztem összhangot sem magamban, sem magam körül, az eredményeim is estek,  és grátiszként még a szerelmi bánat is nyomasztott.  / Ugye érted most már , hogy miért éppen a stresszoldás lett a másik terület a fejlesztő pedagógia mellett amivel foglalkozom? / Ebben az állapotban hallottam először a csalánteáról…

A lovat végül anyám adta alám, amikor az egyik nap tanulás közben beállított a szobámban egy doboz “Táltos” gyógyteával ,  amiben  éppen csalánlevél volt.  Kipróbáltam, teszteltem, és mintha pár nap után már jobban oda tudtam volna figyelni, olyasmi történt velem, amiről Maria Treben is beszámolt a könyvében:

“Kétségbeesetten mesélte el nekem egy anya, hogy a tizenkét éves fiának az iskolában semmi nem köti le a figyelmét ; az egyik szülői értekezleten a pedagógusok elmondták, hogy a gyerek egyáltalán nem figyel oda az órákon és nem tudják, hogy mit csináljanak vele. ………Az javasoltam, hogy itassanak meg vele naponta két csésze friss csalánteát……… Az alatt a hat hét alatt, amíg a következő szülői értekezletre került a sor, mindenki, a szülők, a tanárok és maga a gyerek is meglepődve tapasztalták, hogy micsoda változás következett be. A rövid idő alatt osztályzatai ugrásszerűen javultak. Amiből addig elégséges, volt vagy egyenesen bukásra állt, azokból a tárgyakból most csupa jót és jelest szerzett. A hirtelen megjavult tanulmányi eredmények a gyereket újabb iskolai sikerekre ösztönözték” / Maria Treben/

A félévi hajrában már célirányosan nyúltam a csalánteához.  A dolgozatok, felelések, a jobb jegyekért írt felmérések idején hatalmas áldásnak bizonyult ez a gyógytea.  Odahaza apám már csak úgy szólított, hogy ” a füvesasszony” , de mit bántam én.   Pár napon keresztül egy termoszban odakészítettem magam mellé fél liter csalánteát a tanuláshoz és sikerélményt adott, hogy ahogy múltak a napok, úgy fogott egyre jobban az agyam…..és az érdemjegyeim is elkezdték tükrözni ezt.  Onnantól kezdve január közepe és február eleje között a csalántea mindig teret kapott nálam…

Kipróbálod? Tanulmányi kockázatok és mellékhatások tekintetében kérdezd bizalommal  (orvosod, vagy gyógyszerészed helyett) a fejlesztő pedagógusodat! 🙂

*      *     *    *    *

Szeretnél további ötleteket és tanácsokat kapni gyermeked otthoni fejlesztéséhez, iskolára való felkészítéséhez ? Iratkozz be te is a TündérTanodába, és rendszeresen küldöm neked!

*      *     *     *     *

Nincs buta gyerek, csak kevésbé kibontakoztatott képességek. Küldetésemnek tekintem a gyermekek segítését a képességeik legteljesebb kibontakoztatásában. Ha azonosulni tudsz ebben velünk, várunk téged is a Facebook csoportunkban!

Ha miskolci, vagy Miskolc környéki vagy, személyesen is tudok segíteni neked gyermeked fejlesztésében, iskolára való előkészítésében. Várlak szeretettel a miskolci FejlesztőKuckóban!

Bejelentkezés: 06-70-256-9595 vagy info@tundertanoda.hu

    *      *     *     *     *

TündérTanárnéni


Szólj hozzá!

A te hozzászólásod:

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Figyelem!:Türelmedet kérjük! A hozzászólások elsőként moderációs sorba kerülnek,így időbe telik amíg megjelennek az oldalunkon./Köszönjük a hozzászólásodat!/ .